Wednesday, December 26, 2012

Sudah Jatuh Titimpa Tangga

Dah lama aku x menulis kt blog ni.sebabnya..aku xsempat nk login tuk menulis.but sometimes tu ada jer masa tp aku malas nk menulis.masa aku provide for my family.melayan kerenah mama dan adik2 aku, my lovely family:)kali ni xder apa2 pn yang aku nk share.cuma nak meluahkan tensen yang terbuku dihati.minggu lps adlh minggu yang paling tensen buatku.huh, rs mcm depress sgt2.adoiiii...tp now alhmdlh aku rs dh ok sikit:)

Kronology kejadian last week mcmni...12 Jan 2009 spt hari2 biasa, aku bertolak awl pg dlm kul650pg tuk hantar adik aku ke sekolah.then dlm kul7 pg aku trus ke hosp lama alor setar.pagi tu aku ada methadone klinik. on da way ke sana, bila smpai dekat ngn traffic light aku tgk keta memanjang berbatis sbb lampu tgh merah, aku pn brek la berbaris sama2.tup2 "gedegummmm!!!" keta aku kena langgar dari belakang.adus!!!pakcik yg langgar aku kuaq dr keta dia mai minta maaf ngn aku.dia kata brek keta dia xmakan sgt..aku kuaq tgk boot belakang.dlm hatiku, "Ooo, calar jer.hmmm xperlah..." tetiba br aku perasan yg plat keta aku patah.alamak...dh ler aku nk cepat smpai tmpat keja.nnt lmbat lak supply methadone kt patient.aku nk kena amik knci klinik kali ni.jenuh lak pegawai lg sorg tu dok tunggu aku.cepat2 aku call pegawai tu inform yang aku akan sampai sana lambat sikit. then aku call ayah minta ayah mai tgk.aku xtau nk wat apa sbb xder pengalaman mcmni. bila ayah sampai, ayh kata "xyah la nk berkira sgt psl calar tu. juz mnta dia bayar tuk repair plat number tu dh la"..hmm, "yer la.wat la mcmn pn.janji dpt smpai tmpat keja awl." then pakcik tu bayar tuk plat number and dpt la aku rush p tmpat keja.



plat number belakang yang patah


calar kat pawah plat number


calar di tepi plat number


No comments: