Thursday, May 7, 2015

Tips Melipat Kain Baju Dengan Cepat

Assalamualaikum wbt...

After a long time saya tak update blog nih. Tulah bila ada banyak sangat blog, tak terupdate semuanya. Last last terbengkalai habis semua! Haihhhh -____-

After all, i decided to update this blog. Blog kesayangan saya. YES, sayang sangat sangat! I LOVE this blog soo much! Sebabnya, di sini lah bermulanya segala-gala blog saya. All story of my life and family since July 2007. Owhhhh I LOVE U my blog *__^

Okey dah tak nak melalut dah.. Straight to the point. Harni, malam ni i nak share dengan you all cara melipat kain baju yang berlambak lambak tu (maybe i jer kot hehehe).Totally saya memanglah tak sempat nak melipat kain baju sebabnya sibuk dengan kerja saya kat hospital tu kerja kadang siang kadang malam (bila nak resign pon tak tau la), sibuk dengan my 3 babies kat rumah yang sentiasa perlukan perhatian mummy dia nih. Saya lebih prefer habiskan masa melayan anak anak daripada mengadap kain yang berlambak tu. Sebab bayak masa saya yang terbuang kat tempat kerja and my kids need my time for their kids time which i owe them very much! Kesian depa tak dapat masa yang banyak mengadap mummy depa nih. Haaaah???? TIGA kids???? When??? Okey, Before this saya tak sempat nak update citer anak anak saya. Okey okey okey, Ive already have THREE KIDS.

1. Umair Al Ameen
2. Uwais Al Qarni
3. Ufaira Al Husna

Here they are. Taraaaaa!
This is abang Umair, My 1st :)

This is abang Uwais, also called Adik. He is my 2nd :)

This is Ufaira. Also called Husna and Kakak. My 3rd baby :)

They are my lovelies babies

At 3D Trick Art Museum in Penang last month

Okey, dah habis summary anak anak. Lets go for tips. Hahaha
First of all, korang alihkan kain, baju atau seluar dari bahagian dalam ke luar. Dan susun ikut kategori pakaian tu yer. Susun berlapis lapis macam dalam gambar kat bawah ni haa *_^


Kemudian, korang boleh start melipat dengan laju bagaikan membungkus nasi bungkus macam makcik kat kedai makan tu yer. Hehehe. Dan selesai lipat sehelai terus susun ikut baju/seluar pemiliknya yer.

Taraaa! Dah siap :)

Senang sikit keja keja melipat baju especially baju anak anak yang sentiasa rajin menukar jer macamlah diorang tu model pakaian. Jenuh mummy nak hadap.

Okey, takat tu jer la nak share ngan korang semua. Selamat mencuba :)

No comments: